.: | LIFE is either a daring adventure or nothing | moga ALLAH redha | :.

Followers

This is Me ..

My photo
ALLAH memilih kita untuk menerima kesusahan, supaya suatu saat kita boleh menyuarakan "Kekuasaan" ALLAH.. | hanya hamba hina, yang masih mencari cinta teragung, cinta sempurna.. cinta ALLAH |

Wednesday, October 5, 2011

emosi malam khamis

Assalamualaikum...


see the title of this entry ?? yes, i'm in a bad emotion rite now..
semuanya disebabkan benda ni..
.
.
.



see ? macam2 pandangan dari para artis ni kan?
salah satunya yang buat aku tertarik komen dari heliza.. 
die cakap : "mungkin di negara arab ia sesuai dijalankan kerana mereka sudah biasa mengamalkannya sejak dahulu lagi. tetapi jika kita baru hendak melaksanakannya disini, pasti ramai tak dapat terima. bagaimanapun, hukum hudud ditetapkan dalam agama Islam dan perbezaan zaman banyak meninggalkan impak terhadap hukuman ini  "

yes. memang mereka sudah biasa mengamalkannya, tapi dari mula mungkin tak berapa biasa kan??
macam tu jugak kalau dilaksanakan kat malaysia ni, mungkin awal perlaksanaan hukum tu kita tak biasa, tapi lama kelamaan ianya akan menjadi biasa.. 

"perbezaan zaman banyak meninggalkan impak terhadap hukuman ini.. ".. 
jadi nak cakap yang hukum hudud yang diperintahkan dari ALLAH ni da tak relevan lah diguna pakai dalam zaman serba moden ni ?? silap tu.. sebenarnya Islam itu tidak boleh disesuaikan dengan zaman, tetapi zaman itulah yang mesti disesuaikan dengan Islam. Islam hendak disesuaikan dengan zaman, maka zaman orang bertelanjang, Islam sesuai dengan orang yang bertelanjang, zaman orang merompak, Islam mesti sesuai dengan perompak. Tak boleh islam disesuaikan dengan zaman. Islam tidak boleh tunduk kepada zaman, tetapi zaman itulah yang mesti tunduk dengan Islam. kalau Islam tunduk kepada zaman, zaman hancur, Islam pun akan hancur. kita nak ke tengok Islam yang susah payah ditegakkan oleh Nabi SAW hancur disebabkan zaman ?? nauzubillah..

macam ni lah jadinya bila hal2 berkaitan hukum agama di tanya kepada orang2 yang masih jahil tentang agama.. aku heran, kenapa wartawan tu persoalkan hal ni pada artis ?  kenapa wartawan tu tak tanya direct pada ustaz2 n ulama2 yang ada kat malaysia ni.. kalo soalan ni dituju pada orang2 yang lebih arif bab2 agama, kompem segala persoalan yang kita tak tau terjawab.. kalo dah d tanya pada para artis, takut2 nanti yang jahil bertambah jahil.. jawapan yang dikasi enot tu pun da buat orang pelik dan tertanya2, zina hukumnya sula ke ? aik ?? nak gelak ke nak kesian kat die ni.. aku rase die ni terpengaruh dengan citer semerah padi kot.. 


hemmm.. bagi aku hukum hudud ni memang patut dijalankan kat malaysia ni..
dapat lah kurangkan sikit kes2 zina yang makin berleluasa di kalangan orang2 melayu + beragama Islam..

oke tu je nak gebang.. 

semoga kita semua sentiasa di bawah lindungan, rahmat dan kasih sayang Nya.. ameen..


daaaa.. ~



: aku suka dengan status kak wardina ni : " Nak minta para rakan artis untuk tidak komen perkara yang kita TIADA ilmu seperti Hukum Hudud. Para wartawan juga tidak seharusnya menyoal. "


:: kalau takut dilambung ombak jangan berumah ditepi pantai..
:: kalau takut kena sebat, potong tangan dll, jangan buat jenayah2 yang sememangnya dilarang dalam Islam.. tu je caranya.. jadi bagi aku hukum hudud ni tak salah diadakan kt msia ni.. kalau kita tak buat salah, buat ape nak takut kan ?
:: maaf, jika ada yang fikir saye ingin berpolitik kat sini, tidak sama sekali, dan rase2nye tade kaitan langsung entry ni dengan politik. saye hanya mahu menegakkan hukum ALLAH, yang semakin dipinggirkan dan diketepikan.. jangan sampai ALLAH murka dengan kita dan turunkan bala yang tidak mampu untuk kita tanggung..
:: i'm admit yang saya ni bukan pandai sangat bab hukum hakam agama, tapi dengan sedikit ilmu yang ada, tak salah rasenye di kongsikan bersama.

♥ .. Thank You, Syukran, Terima Kasih Sudi Lawat Sini .. ♥

No comments:

copyright by Azwani | Mencari Cinta Teragung