.: | LIFE is either a daring adventure or nothing | moga ALLAH redha | :.
http://www.emocutez.com http://www.emocutez.com

Followers

This is Me ..

My photo
ALLAH memilih kita untuk menerima kesusahan, supaya suatu saat kita boleh menyuarakan "Kekuasaan" ALLAH.. | hanya hamba hina, yang masih mencari cinta teragung, cinta sempurna.. cinta ALLAH |

Friday, January 13, 2012

bukan hanya mimpi

Assalamualaikum... salam Jumaat yang penuh barakah =)


baru2 ni aku ada terbaca updates seorang pakar motivasi kat FB..  permulaan tahun baru hari tu dia nyatakan kat fb impian dan harapan dia.. yang buat aku tertarik ialah beliau tak kisah andai orang lain kasi feedback yang negatif pasal impian dia tu.. * impian aku, suka hati akulah nak buat apa pun..=)

antara impian dia yang aku ingat is dia nak menjelajah negara asean. kemudian, seorang kawan dia komen, offer penginapan secara percuma untuk beliau and bakal zaujah bila dorang sampai di sepanyol nanti..
woww !!
impian ke 2 dia, nak memiliki bmw320i.. sebaik saja beliau letak impian tu kat public tiba2 kawan dia call and tawarkan kereta tu dengan harga 1/5 daripada harga asal.. wahhh !! ajaib bukan.. ?

sesuatu yang boleh aku ambil dari cerita di atas is, tell others about your dreams and be proud of it !
jangan pernah takut a.k.a malu untuk menyatakan impian, harapan dan cita2 kita pada orang lain sebab meluahkan keinginan kita merupakan usaha untuk kita menuju ke arah impian kita tu. there is one law about that.. mungkin juga, lepas kita nyatakan impian kita pada orang lain, dorang boleh bantu kita untuk capai impian tu.. kuasa ALLAH siapa yang tahu rite ??

ada 1 video yang dikongsikan oleh beliau dan aku pun jadi tertarik untuk dikongsikan kat sini..




mungkin pada awalnya orang akan tersenyum dan gelakkan kita, but then bila kita usaha sungguh2 untuk mendapatkannya 1 hari nanti giliran kita pulak tersenyum sebab kita dapat capai apa yang kita impikan..

suka dengan quote ni 


: fitrah insani, setiap jiwa itu mempunyai impian dan mimpi2 yang tersendiri.. 
yang membezakan ialah cara kita nak gapai dan realisasikan impian tu..

: hakikatnya semua orang boleh meluahkan keinginan dan impian masing2, tapi perlu ada usaha kearah 'impian' itu.. jangan terlalu mengharap dan terus menunggu dan tertunggu.

Satu rahsia untuk memastikan impian anda menjadi kenyataan ialah : "Membayangkan kejayaan anda!"
nothing impossible in this world, rite ? ^^,

p/s : bila ada someone datang kat kita, and bagitau tentang impian dan cita2 dia, jangan pulak kita gelakkan dia, memperlekehkan impian dia, sebaliknya kasi kata2 semangat dan bangga dengan impian dia tu.. be a positive role model.. kalau taknak orang buat sesuatu yang -ve kat kita, kita terlebih dulu jangan buat -ve kat orang. peace with imaan.. =)




♥ .. Thank You, Syukran, Terima Kasih Sudi Lawat Sini .. ♥

1 comment:

iLiAiSyAhkaDir said...

hai, selamat pagi,jom singgah blog kita plak.if sudi follow taw =0

copyright by Azwani | Mencari Cinta Teragung